Belvedere Meridionale 2024. XXXVI. évf. 03.

Belvedere Meridionale 2024. 3. szám

Tanulmányok Csanád megye történetéről

Kókai Sándor
Tájhasználat és antropogén tájformálás Mezőhegyesen (1784–1918)
Land use and anthropogenic landscape shaping in Mezőhegyes (1784–1918)

DOI 10.14232/belv.2024.3.1

Marjanucz László
Mezőhegyesi ménesbirtok szerepe a háborús pótlovazásban és a hátország húsellátásában (1787–1792)
The role of the Mezőhegyes stud farm in maintaining the horse allowance and the meat supply of the hinterland. (1787–1792)

DOI 10.14232/belv.2024.3.2

Deák Ádám
Csanád vármegye képviselete az 1847/48. évi utolsó rendi országgyűlésen
Representation of Csanád county at the last Hungarian Diet in 1847/48

DOI 10.14232/belv.2024.3.3

Urbancsok Zsolt
A zsidóság megtelepedése Csanád vármegyében
Settlement of Jews in Csanád County

DOI 10.14232/belv.2024.3.4

Medgyesi Konstantin
A Csanádi Egyházmegye Mária-ünnepe, 1948
Mary’s festival of the Csanád diocese, 1948

DOI 10.14232/belv.2024.3.5

Orbán Imre
„Csanád vármegye egyetlen szocialista sajtója”. A Népköztársaság és a Vörös Hírlap a vallásról és a vallásoktatásról
„Csanád County’s only socialist press” The Népköztársaság (People’s Republic) and the Vörös Hírlap (Red Gazette) on religion and religious education

DOI 10.14232/belv.2024.3.6

Apjok Vivien – Kasza Dániel – Klima Döniz
Táncvigalmak a jótékonyság szolgálatában Makón a két világháború közötti időszakban.
Dance Events in Service of Charity in Makó During the Interwar Period

DOI 10.14232/belv.2024.3.7

Forgó Géza
A „Fehér szegfű”. Így élt Makai Emil
„The White Carnation”. Emil Makai’s Life and Work (1870, Makó – 1901, Budapest)

DOI 10.14232/belv.2024.3.8

Tanulmányok

Zsemlye János Konstantin
A Rákóczi-szabadságharc (1710–1711. évi) orosz orientációja a historiográfiában.
The Russian orientation of the Rákóczi War of Independence (1710–1711) in historiography

DOI 10.14232/belv.2024.3.9

Téka

Patkós Bence Gergő
Mozgóképes múlt. Közelítések a film és történelem kapcsolatához.
Cinematic Past. Approaches to the Relationship between Film and History

DOI 10.14232/belv.2024.3.10